W związku ze stale rosnącą potrzebą utrzymania budynków w należytym stanie technicznym jak również sprawnego, profesjonalnego zarządzania i administrowania Wspólnotami Mieszkaniowymi mamy zaszczyt przedstawić Państwu swoją propozycję. Firma „Nieruchomości BIAŁOWĄS” oferuje Państwu rzetelną i kompleksową obsługę w zakresie zarządzania w/g stawek ,które ustala sami właściciele..
Połączenie w naszej firmie wieloletniej tradycji, profesjonalizmu oraz wysokiej kultury pracy, gwarantuje zarządzanie nieruchomościami zgodnie z obowiązującymi przepisami. Numery posiadanych licencji zawodowych naszych zarządców to : 11667, 13439.
Firma nasza oferuje Państwu rzetelną i kompleksową obsługę w zakresie :
- Przygotowanie i wykonywanie uchwał właścicieli
- Prowadzenie księgowości wspólnoty
- Założenie regonu dla wspólnoty
- Założenie konta bankowego z subkontem na fundusz remontowy, dokonywanie przez ten rachunek wszelkich rozliczeń ,zarówno z właścicielami lokali jak z zewnętrznymi kontrahentami wspólnoty.
- Zawieranie umów z dostawcami mediów.
- Zawieranie umów ubezpieczenia nieruchomości.
- Odpowiedzialności cywilnej od zdarzeń mogących wystąpić na terenie nieruchomości wspólnej.
- Sporządzanie projektów planów gospodarczych (rzeczowo-finansowych) wspólnoty mieszkaniowej i po uchwaleniu tych planów przez ogół właścicieli, przestrzegać ich wykonania.
- Pobieranie od wszystkich właścicieli opłaty na utrzymanie nieruchomości wspólnej i dysponować tymi środkami wg wcześniej zawartych umów z dostawcami mediów, zakładem komunalnym itp.
- Zapewnienie sprawnego funkcjonowania wszystkich urządzeń i instalacji ,oraz szybkie usunięcie awarii w nieruchomości.(całodobowy serwis)
- Sprawowanie nadzoru nad pracą dozorcy (sprzątaczki) i kontrola stanu sanitarno -porządkowego posesji wspólnoty.
- Zlecanie systematycznych przeglądów budynku zgodnie z przepisami prawa budowlanego, składanie sprawozdań z tych czynności, prowadzenie książki obiektu.
- Kontrolowanie jakości w zakresie wywozu nieczystości, obsługi wodno-kanalizacyjnej, dostawy energii elektrycznej.
- Informowanie właścicieli lokali o wszystkich ważnych dla nich sprawach i odpowiadać na ich pytania ,dotyczące nieruchomości wspólnej.
- Prowadzenie i stałe aktualizowanie ewidencji dotyczącej lokali i mieszkających lub pracujących w nich osób.
- Naliczanie i dokonywanie opłat na utrzymanie nieruchomości wspólnej.
- Sporządzanie raportów kasowych, odprowadzanie gotówki do banku.
- Sporządzanie list dokumentów księgowych ,wykazów bankowych ,rejestru przelewów ,itp.
- Prowadzenie księgowości wspólnoty ,rozliczanie z Urzędem Skarbowym.
- Wydawanie na koniec roku kalendarzowego zaświadczeń dla właścicieli o zgromadzonym funduszu remontowym ,będącym podstawą do indywidualnej ulgi podatkowej bez względu na to ,czy pieniądze wpłacone przezeń na fundusz zostały w roku podatkowym wykorzystane przez wspólnotę czy też nie..
- Wykonanie wyceny budynku obejmującą wartość wolnorynkową dla celów ubezpieczeniowych.
Koszty zarządu nieruchomością wspólną.
FUNDUSZ EKSPLOATACYJNY
- Zaliczka na poczet kosztów eksploatacyjnych zarządu nieruchomością wspólną w wysokości uchwalonej przez właścicieli mieszkań. Zaliczka obejmuje:
- Koszt utrzymania czystości w nieruchomości wspólnej
- Koszt usług kominiarskich
- Koszt przeglądów instalacji gazowej, elektrycznej, odgromowej, ogólnobudowlanego
- Oświetlenie części wspólnej, wg wskazań liczników .
- Koszt ubezpieczenia budynku tzw. ‘ogniówka’ i OC
- Koszt energii elektrycznej w części wspólnej
- Koszt napraw doraźnych i konserwacji.
FUNDUSZ NA KOSZTY ADMINISTROWANIA
- Wynagrodzenie za sprawowanie zarządu Zaliczka na w/w fundusz uchwalona jest przez wspólnotę. Wynagrodzenie obejmuje czynności: - zawieranie i kontrola umów z dostawcami mediów - prowadzenie księgowości, rozliczanie się z urzędem skarbowym - obsługa rachunku bankowego - rozliczanie wpłat (nadpłaty/zaległości) właścicieli lokali z tytułu funduszu eksploatacyjnego, remontowego, na administrowanie oraz za dostawę mediów - prowadzenie książki obiektu wraz z dokumentacją towarzyszącą - prowadzenie spisu właścicieli lokali - obsługa remontów: wybór wykonawców w drodze przetargów, negocjowanie, zawieranie i kontrola wykonania umów - opracowywanie planów rocznych finansowo rzeczowych
FUNDUSZ REMONTOWY
- Wydzielony fundusz remontowy do uchwalenia przez zebranie wspólnoty, w zależności od potrzeb remontowych budynku
Zarząd nie może wydać pieniędzy zgromadzonych na funduszu remontowym wspólnoty mieszkaniowej na żaden inny cel niż remonty i modernizację nieruchomości wspólnej.
Zaliczka nie obejmuje świadczeń dodatkowych ,tj. dostawy wody i odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości stałych, dostawy ciepła (gazu), obsługi windy. Są to opłaty nie podlegające uchwaleniu.
Na wszystkie dodatkowe pytania dotyczące sprawowania zarządu odpowiemy osobiście lub telefonicznie.
|